Напередодні опалювального сезону до юристів громадської приймальні благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» все частіше звертають з питанням, як під час війни оформити субсидію*.
Людям, що вже отримували субсидію на оплату комунальних послуг минулого опалювального періоду, нарахування призначатимуть автоматично, без звернення громадян.
Про це офіційно повідомив заступник Міністра соціальної політики України Віталій Музиченко.
За його словами, до початку війни в Україні отримували субсидію на оплату комунальних послуг майже 2,5 млн домогосподарств, ще 1,5 млн — пільги. За попередніми прогнозами, у цьому опалювальному сезоні кількість отримувачів субсидій збільшиться на 10-15 %, до 3 млн.
Адже через бойові дії, втрату роботи та вимушене переселення зменшуються доходи громадян. Крім того, Кабмін розширив коло осіб, які мають право на житлової субсидії.
Під час воєнного стану можуть отримати аналогічну допомогу від держави громадяни, які:
- мають у власності декілька житлових приміщень/будинків, якщо їх успадкували;
- належать до членів домогосподарства, але перебувають за кордоном;
- мають заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, яка утворилася через війну.
Урядом також передбачена можливість нарахування субсидії безробітним, які втратили роботу через війну. Але за умов, що вони зареєстровані у службі зайнятості, та отримують допомогу по безробіттю.
Оформляється субсидія, як пояснюють юристи громадської приймальні БО ФМЗ, на одного із членів будинку/квартири, який:
- офіційно орендує житло;
- проживає за судовим рішенням;
- індивідуальний забудовник, чий будинок поки не введено в експлуатацію, але комунальні послуги вже нараховуються та сплачуються;
- зареєстрований за цією адресою;
- має статус внутрішньо переміщеної особи та фактично проживає за вказаною адресою.
Громадянин, який звертається за субсидією, має задекларувати усіх, хто проживає у домогосподарстві; разом із заявою подати документи, які підтверджують факт їх проживання за цією адресою; надати інформацію про сукупний дохід.
Для оформлення допомоги у сплаті комунальних послуг знадобляться, зокрема, наступні документи:
- заява на призначення субсидії;
- декларація про сукупний дохід родини;
- дані про тих, хто проживає у домогосподарстві;
- довідки, що дають право на пільги;
- договір про оренду житла;
- паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- довідка про статус внутрішньо переміщеної особи.
Подати заяву можна дистанційно на порталі Дія, або звернутися до ЦНАПу, уповноваженої посадової особи виконавчого органу територіальної громади, органу соціального захисту населення за місцем проживання.
Інформація про призначення субсидії та її розмір оприлюднюється на порталі Єдиного державного реєстру отримувачів субсидій Міністерства соціальної політики.
P.S. Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні БО ФМЗ можна за телефонами: + 380 66 790 9021 (Телеграм, Viber) щодня з понеділка по п’ятницю з 9.00 до 17.00.
Електронна адреса: [email protected]
ВПО з Херсонської області у Вінниці можуть отримати безкоштовну правову допомогу за номерами: +38 (066) 945 65 60 (Viber. Telegram), +38 (050) 535 54 06.
Залишити відповідь