Право вийти на пенсію у 60, 63 чи 65 років визначається тривалістю страхового стажу. Основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.
Для розрахунку пенсії враховують заробітну плату (дохід) за весь період страхового стажу, починаючи з 1 липня 2000 року. Дані про цей період зберігаються в Реєстрі застрахованих осіб. Це спрощує процедуру, адже пенсіонерові не потрібно самому збирати довідки про зарплату.
Що стосується періоду роботи до 1 липня 2000 року, то за бажанням пенсіонера та за наявності довідок, підтверджених первинними документами, можна додатково врахувати зарплату за будь-які 60 послідовних календарних місяців страхового стажу.
Якщо страховий стаж після 1 липня 2000-го становить менше як 60 місяців, людина обов’язково має надати такі довідки для обчислення пенсії.
Ці положення передбачені статтею 40 Закону України від 9 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Заробітна плата за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується лише за наявності відповідних документів, які підтверджують нарахування доходу.
Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:
Facebook та Телеграм канал – Безоплатні юристи Херсон
Читайте також: Пенсія для родин зниклих безвісти: умови та порядок оформлення
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефона +38 (095) 805 72 99.
Залишити відповідь