Цифрова система оцінювання замість МСЕК: як подати документи

Цифрова система оцінювання замість МСЕК: як подати документи

Джавеліна БайрактарДжавеліна Байрактар

З 1 січня 2025 року буде запроваджена цифровізована система оцінювання повсякденного функціонування, яка замінить медико-соціальну експертизу. Встановлювати інвалідність будуть експертні команди лікарів-практиків, повідомляють у Міністерстві охорони здоров’я.  

Що змінюється

Нова система працюватиме на базі багатопрофільних лікарень. Перелік документів, необхідних для оцінювання, залишається майже незмінним. Однак зміниться формат подання: лікарі передаватимуть усі матеріали через електронну систему.

Медичні виписки, висновки лікарів, результати обстежень та підтвердження причин інвалідності прикріплюватимуться до справи.

Що потрібно підготувати

  1. Електронне направлення. Його формує ваш лікар у новій системі. У цьому направленні буде інформація про стан здоров’я та причини проведення оцінювання.
  2. Медичні документи: амбулаторні виписки, висновки спеціалістів та результати обстежень.
  3. Документи, що підтверджують інвалідність, якщо це актуально.

Як діяти

  1. Зверніться до свого лікаря.
  2. Підготуйте необхідні документи.
  3. Лікар внесе дані в електронну систему та сформує направлення.
  4. Очікуйте сповіщення про дату, час і місце проведення оцінювання.
  5. Пройдіть оцінювання у визначений день.
  6. Рішення експертної команди надійде на вашу електронну пошту або рекомендованим листом. Уся інформація також передаватиметься до органів соціального захисту.

Важливо:

  • Усі індивідуальні програми реабілітації, складені до 2025 року, залишаються чинними, якщо не потребують змін.
  • Документи, видані медико-соціальними експертними комісіями до 31 грудня 2024 року, зберігають свою юридичну силу.
  • Якщо документи втрачено через бойові дії чи під час евакуації, їх можна відновити через органи соціального захисту або територіальні підрозділи Пенсійного фонду України.
  • Справи, які не були розглянуті МСЕК до кінця поточного року, розглянуть експертні команди. Людині обовʼязково повідомлять дату та адресу, де відбудеться оцінювання.
  • Для людей, у яких строк повторного огляду припадає на січень-червень 2025 року і які не змогли вчасно його пройти, строк інвалідності продовжується до дати прийняття рішення за результатами оцінювання повсякденного функціонування, але не довше ніж до 1 липня 2025 року.
  • Людям, у яких інвалідність встановлена пожиттєво, оцінювання проходити не потрібно. Зберігають чинність усі права, документи, виплати, пільги, соціальні послуги та відстрочки. Повторне оцінювання можливе виключно за бажанням людини або за рішенням суду.

Сподіваємося, нова система зробить процес оцінювання доступнішим та ефективнішим.

Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:

Фейсбук та телеграм-канал  Безоплатні юристи Херсон

Читайте також: Мінімальні пенсії у 2025 році: чого очікувати українцям

Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.

Електронна адреса: [email protected]  або чат-бот на сайті.

Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефону +38 (095) 805 72 99.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Схожi новини