З 1 липня 2025 року в Україні запрацював новий порядок призначення та виплати державних соціальних допомог і соціальних стипендій.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2025 року № 765, ці функції передані від органів соціального захисту населення до Пенсійного фонду України.
На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду є спеціальний сервіс, завдяки якому можна подати заяву на отримання окремих видів соціальних допомог дистанційно – без відвідування установи:
щомісячна грошова допомога за особу, яка потребує догляду внаслідок психічного розладу;
допомога громадянам, постраждалим унаслідок Чорнобильської катастрофи, які були евакуйовані або відселені;
компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, що брали участь у ядерних випробуваннях;
допомога на оздоровлення для постраждалих від Чорнобильської катастрофи, які брали участь у ядерних випробуваннях;
відшкодування втраченого заробітку постраждалим унаслідок ЧАЕС;
компенсація до досягнення повноліття на дітей з інвалідністю, пов’язаною з наслідками ЧАЕС, які не отримують харчування;
компенсація за нерухоме майно, втрачене під час відселення із зон радіоактивного забруднення;
тимчасова допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів;
одноразова компенсація особам з інвалідністю внаслідок ушкоджень, спричинених вибухонебезпечними предметами;
щорічна допомога на оздоровлення для осіб з інвалідністю внаслідок ушкоджень вибухонебезпечними предметами;
грошова компенсація вартості одноразової натуральної допомоги «Пакунок малюка»;
одноразова винагорода жінкам, відзначеним почесним званням «Мати-героїня».
Як подати заяву на отримання державних соціальних допомог онлайн: покрокова інструкція
Крок 1. Авторизація.
Зайдіть на вебпортал Пенсійного фонду України та авторизуйтесь за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Натисніть кнопку «Увійти».
Крок 2. Вибір розділу.
В особистому кабінеті, на панелі зліва, у розділі «Комунікації з ПФУ» оберіть опцію «Окремі види державних соціальних допомог».
Крок 3. Заповнення заяви.
У формі, що відкриється:
- оберіть назву Головного управління ПФУ, де ви перебуваєте на обліку;
- визначте тип особи, що подає заяву;
- внесіть дані про заявника, документ, що посвідчує особу, місце реєстрації та проживання.
Обов’язкові поля позначені зірочкою «*».
Крок 4. Дані щодо виплати.
Оберіть спосіб отримання коштів (через пошту або банк) і вкажіть необхідні реквізити.
Крок 5. Додаткові учасники.
За потреби у полі «Учасники звернення» натисніть «Додати», щоб внести дані про члена сім’ї.
Крок 6. Інформація про доходи.
Якщо дані про доходи членів сім’ї відсутні у Державному реєстрі, внесіть їх вручну, натиснувши кнопку «Додати».
Крок 7. Документи та підтвердження.
Прикріпіть скановані копії необхідних документів (перелік доступний у випадаючому меню).
Вкажіть спосіб отримання повідомлення про призначення допомоги та надайте згоду на обробку персональних даних.
Крок 8. Надсилання заяви.
Перевірте правильність усіх даних. Для завершення натисніть «Підписати та відправити в ПФУ».
Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:
Фейсбук та телеграм-канал Безоплатні юристи Херсон
Читайте також: Які документи потрібні для оформлення допомоги дітям у разі несплати аліментів
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефону +38 (095) 805 72 99.
Залишити відповідь