Будівництво власного дому – важливий та відповідальний процес, що вимагає не лише грошей, але й чіткого дотримання всіх юридичних та організаційних вимог. Для зведення будинку на присадибній ділянці площею до 500 квадратних метрів та висотою не більше двох поверхів без урахування мансарди, цокольного й підвального приміщень, необхідно пройти кілька ключових етапів.
Розповідаємо покроково:
1. Насамперед потрібно мати земельну ділянку у власності, співвласності або бути її користувачем. Важливо, щоб ділянка була зареєстрована в Державному реєстрі речових прав із присвоєнням кадастрового номера. Або в замовника має бути державний акт на право власності.
Ключовий момент – цільове призначення ділянки має відповідати планам на будівництво. Зводити житло можна лише на землі з призначенням «для будівництва й обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)».
2. Наступним етапом є отримання вихідних даних. Замовник звертається до уповноваженого органу містобудування та архітектури за місцем розташування ділянки через портал «Дія» або центр надання адміністративних послуг. Там видають будівельний паспорт ділянки, ця послуга безплатна.
Згідно з постановою уряду №722, на час воєнного стану замість будівельного паспорта можна отримати схему намірів забудови ділянки у приватного проєктанта з ліцензією.
3. Для початку будівельних робіт потрібно подати повідомлення про це до органу державного архітектурно-будівельного контролю або відповідного місцевого органу. Це можна зробити через «Дію» або ЦНАП, послуга безплатна.
4. Після подачі повідомлення про початок будівництва можна починати роботу. Власник обирає між двома варіантами: працювати самому або найняти людей і укласти договір із підрядником. У другому випадку договір із генпідрядником треба внести до Реєстру будівельної діяльності.
5. Після завершення будівництва необхідно звернутися до Бюро технічної інвентаризації. Фахівці виїжджають на об’єкт, проводять інвентаризації та оформляють технічну документацію. Цю документацію вносять до Реєстру будівельної діяльності з присвоєнням 16-значного номера.
6. Після завершення всіх робіт замовник подає декларацію про готовність об’єкта до експлуатації. Це роблять через «Дію» або ЦНАП, послуга так само є безплатною.
7. На завершальному етапі власник звертається до державного реєстратора або нотаріуса, щоб оформити право власності на будинок. Після внесення даних до Держреєстру речових прав власник отримує витяг, який підтверджує його право власності на новий об’єкт.
Проходження всіх цих етапів гарантує законність будівництва й дає змогу безперешкодно користуватися домом.
Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:
Facebook та Телеграм канал – Безоплатні юристи Херсон
Читайте також: Прописка дитини за 24 години: швидкий шлях через мобільний додаток «Дія»
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефона +38 (095) 805 72 99.
Залишити відповідь