В Україні триває перехід на електронні трудові книжки. Відповідно до закону №1217, ухваленого у 2021 році, громадяни мають п’ятирічний період для оцифрування документів. Остаточний дедлайн – 10 червня 2026 року.
Якщо трудову книжку не перевести у цифровий формат вчасно, це може обернутися серйозними проблемами: скороченням або втратою частини страхового стажу та затримками при оформленні пенсії.
Процедура передбачає сканування всіх сторінок паперової книжки та документів, що підтверджують страховий стаж. Електронна версія не лише гарантує збереження даних у випадку втрати чи пошкодження оригіналу, але й офіційно підтверджує стаж, набутий до 2004 року.
Сканкопію трудової книжки для оцифрування до Пенсійного фонду України (ПФУ) через вебпортал електронних послуг може подати як сам працівник, так і роботодавець.
Після опрацювання документи перетворюються на електронні записи, що відображаються в особистому кабінеті на порталі ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua). Авторизація можлива кількома способами: за допомогою кваліфікованого електронного підпису, через BankID або з використанням Дія.Підпису.
У розділі «Електронна трудова книжка» користувач бачить повний перелік даних:
- «Дані ЕТК» – інформація про трудові відносини, сформована на основі звітів роботодавців із 1998 року;
- «Відцифрована ЕТК» – записи, внесені за результатами сканування паперової книжки;
- «Скан-копії трудової книжки» – завантажені файли трудової у первісному вигляді.
Крім того, на головній сторінці кабінету відображається загальний страховий стаж, розрахований автоматично відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
Перевірити статус свого звернення можна у розділі «Мої звернення» → «Повідомлення». Якщо у трудовій книжці виявлено неточності чи проблеми з оформленням, спеціалісти ПФУ залишають відповідний коментар.
Важливо: якщо під час опрацювання сканкопій було виявлено невідповідності в оформленні трудової книжки чи змісті записів, у кабінеті працівника зазначається коментар спеціаліста, який опрацював документи. Це допомагає вчасно виправити неточності та подати коректні дані повторно.
Таким чином, кожен застрахований працівник може у кілька кліків дізнатися, чи вже оцифрована його трудова книжка, а також перевірити правильність відображених записів.
Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:
Facebook та Телеграм канал – Безоплатні юристи Херсон
Читайте також: Як перевести трудову книжку в електронний формат: відеоінструкція від Пенсійного фонду
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефона +38 (095) 805 72 99.
Залишити відповідь