Департамент кіберполіції Національнальної поліції України розповідає про найпоширеніші схеми шахрайств та основні правила безпеки, які допоможуть викрити аферистів.
«Дзвінки від імені представників банків»
«Вашу карту заблоковано», «з вашого рахунку хочуть списати гроші», «нові правила під час воєнного стану» – зловмисники, які представляються співробітниками банку, використовують різні способи, щоб отримати доступ до ваших банківських карток.
Якщо невідомі просять надати номер картки, пін-код, кодове слово, тризначний номер на звороті картки й термін її дії або ввести пароль, який надійшов у CMC, знайте: це – шахраї. Справжні співробітники банку ніколи не запитують таку інформацію.
Що робити?
- Покладіть слухавку.
- Повідомте про подію поліцейським за номером 102.
«Соціальні виплати під час війни»
«Ви можете отримати соціальну допомогу» – шахраї часто надсилають такі смс-повідомлення про отримання виплат від органів влади або благодійних фондів і просять надати ваші анкетні дані, номер картки, пін-код, кодове слово, тризначний номер на звороті картки й термін її дії.
Якщо ви повідомите цю інформацію, то надасте шахраям доступ до вашого рахунку й вони зможуть украсти всі ваші заощадження.
Що робити?
- Покладіть слухавку.
- Зверніться до своїх родичів або представників влади й перевірте, чи справді ви можете отримати виплати.
- Якщо вам телефонували шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.
«Ваш родич у біді»
Якщо вам телефонують (часто вночі або вранці, повідомляють, що родич потрапив у біду, і просять передати гроші – це шахрайство.
Зловмисники можуть видавати себе за сина чи дочку, онука чи онучку, які начебто потрапили у біду – скоїли ДТП, опинилися у поліції тощо. Шахраї можуть представлятися лікарями або поліцейськими та пропонувати свою допомогу у вирішенні «проблеми» за винагороду від тисячі до десятків тисяч гривень, а інколи навіть у кілька тисяч доларів.
Пам’ятайте: так діють шахраї!
Що робити?
- Покладіть слухавку.
- Перевірте, де ваш родич.
- Повідомте про подію поліцейським за номером 102.
Читайте також: Як не стати жертвою шахраїв, купуючи в інтернеті
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефона +38 095 805 72 99.
Залишити відповідь