Чи потрібно змінювати прописку, якщо житло зруйноване

Чи потрібно змінювати прописку, якщо житло зруйноване

Джавеліна БайрактарДжавеліна Байрактар

Українці у паспорті-книжечці більше не мають звичного штампу про місце проживання. Замість цього діє декларативний принцип: ви повідомляєте державі про свою прописку. Та це не означає, що реєструвати місце проживання не потрібно. Це хибна думка, яка може мати юридичні наслідки.

Питання реєстрації гостро постає перед тими, хто втратив житло внаслідок збройної агресії Росії. Варто знати: спеціальної процедури зняття з реєстрації у знищеному помешканні закон не передбачає. Тож навіть у зруйнованому будинку діють загальні правила прописки й виписки.

Ключові моменти:

  • Зареєструватися можна лише за однією адресою. Виняток — особи, які були зареєстровані на окупованих територіях або в зоні бойових дій. Вони можуть задекларуватися на новому місці без зняття з попереднього.
  • Відсутність реєстрації — адміністративне правопорушення. Спершу — попередження, повторно протягом року – штраф. Детальніше про це можна прочитати тут.
  • Зволікання з реєстрацією впливає на вартість послуги. Після переїзду є 30 днів, щоб зареєструвати нове місце проживання. Інакше — штраф або підвищений адміністративний збір.
  • Знищене житло — не підстава для автоматичної виписки. Щоб змінити адресу, потрібно подати заяву до ЦНАПу або через «Дію» (за умови, що ви не військовозобов’язаний).
  • Реєстрація у зруйнованій оселі блокує подальші дії. Якщо в держреєстрі зазначено, що нерухомості більше не існує, зареєструвати в ній когось нового — неможливо. Наприклад, не можна зареєструвати дитину в оселі, яку юридично визнали знищеною. У такому випадку спершу потрібно змінити місце проживання батьків.

Як змінити місце проживання:

  • особисто в ЦНАПі
  • онлайн — через портал «Дія» (лише для невійськовозобов’язаних).

Адміністративний збір сплачується один раз, якщо одночасно оформити виписку й прописку.

Важливо! Військовозобов’язані можуть змінити місце проживання лише після отримання дозволу від територіального центру комплектування й виключно офлайн.

Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:

Фейсбук та телеграм-канал  Безоплатні юристи Херсон

Читайте також: Чому реєстрація місця проживання є важливою та Штрафи за відсутність прописки в Україні: що потрібно знати

Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.

Електронна адреса: [email protected]  або чат-бот на сайті.

Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефону +38 (095) 805 72 99.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Схожi новини