Шукати довідки для оформлення субсидій будуть чиновники, а не заявники

Шукати довідки для оформлення субсидій будуть чиновники, а не заявники

Джавеліна БайрактарДжавеліна Байрактар

Уряд вирішив провести експеримент із субсидіями. 13 червня Кабінет Міністрів ухвалив постанову, яка дає можливість максимально спростити процедуру звернення громадян за житловою субсидією та отримати швидкі рішення.

Цей механізм звільняє громадян від потреби збирати довідки та заповнювати декларації. Члену родини треба буде подати заяву. У ній зазначити інформацію про членів домогосподарства, місце проживання та реквізити рахунку, куди зараховуватимуть субсидію. А далі все зроблять органи Пенсійного фонду, вони самостійно зберуть потрібну інформацію з офіційних джерел, оброблять її.

Спрощене звернення можна буде подати в онлайн-кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду, в мобільному додатку ПФУ, на порталі «Дія». Також заяву можна надіслати поштою. Або подати через сервісні центри Пенсійного фонду, виконавчі органи місцевих рад громади або центри надання адміністративних послуг.

Наразі Пенсійний фонд працює над технічною стороною цього механізму. Але запевняють, скористатися ним перед опалювальним сезоном зможуть усі потенційні субсидіанти.

Водночас залишається можливість подати повний пакет документів, як це робиться зараз, якщо в заявника є таке бажання. 

«Одним із завдань Мінсоцполітики є спрощення механізмів взаємодії громадян і держави у сфері соціального захисту. Прийнята постанова передбачає, що збір інформації, необхідної для призначення субсидії, тепер буде завданням держави, а не громадян», – підкреслила перша заступниця міністра соціальної політики Дарія Марчак.

Де подати спрощену заяву на субсидію:

–  в онлайн-кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України

– мобільному додатку Пенсійного фонду

– на порталі «Дія»;

– за бажанням – особисто у відділеннях Пенсійного фонду, центрах надання адміністративних послуг, виконавчих органах місцевих рад громади.

Яку інформацію треба вписати в заяву:

– інформацію про членів домогосподарства;

– адресу проживання

– рахунок у банку в форматі ІВАN. 

Потім визначити зручний канал для комунікації та підписати документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису або звичайного – якщо заява паперова.

Решту інформації Пенсійний фонд візьме з державних реєстрів та баз даних.

Скільки на це піде часу:

10 робочих днів чиновники перевірятимуть, чи має право домогосподарство отримувати субсидію. І сформують повну форми заяви й декларації.

За результатами розгляду орган Пенсійного фонду ухвалить рішення про призначення й розмір житлової субсидії. Або відмову. Повідомить про це громадянина.

Якщо зʼясується, що родина не може претендувати на субсидію, заявник матиме 14 днів, щоб донести документи, які доповнять інформацію. Після перевірки цих фактів Пенсійний фонд може змінити своє рішення на позитивне. 

Які норми діятимуть для найбільш вразливих верств:

– держава спростила критерії отримання субсидій для прийомних та багатодітних сімей; сімей, у яких проживають троє й більше дітей; сімей, до складу яких входить особа з інвалідністю. При призначенні житлової субсидії не враховуватимуть наявність у таких родин автівок, які є життєво необхідною річчю;

– не враховуватимуть до сукупного доходу доходи членів родини, які перебувають за кордоном понад 60 днів. Це покращить можливості отримати субсидію для родин, які проживають в Україні, а члени сім’ї – за кордоном, але отримують заробітну плату тут.

– на рік продовжили нинішній механізм нарахування та виплат субсидій і пільг на оплату комунальних послуг українцям, житло яких розташоване в зоні активних бойових дій чи під окупацією. Держава надаватиме кошти отримувачам субсидій у регіонах, де органи соцзахисту не працюють. У таких випадках субсидії нараховують відповідно до тих даних, які є в реєстрах Єдиної інформаційної системи соціальної сфери. А кошти зараховуватимуть на банківську картку.

Читайте також: Як виправити помилки в декларації для оформлення субсидії

Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.

Електронна адреса: [email protected]  або чат-бот на сайті.

Внутрішньо переміщені особи з Херсонської області в місті Вінниці можуть звернутися за безоплатною правовою допомогою за номерами: +38 (066) 945 65 60 (Viber. Telegram), +38 (050) 535 54 06.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Схожi новини