Під час воєнного стану в країні діє спрощений доступ до первинної медичної допомоги. Це стосується і внутрішньо переміщених осіб.
Громадяни зі статусом ВПО можуть потрапити до лікаря незалежно від місця перебування та без укладання нової декларації.
Щоб отримати медичну консультацію, треба:
▪️звернутися до оператора контакт-центру Національної служби здоров’я України за номером 16-77 та з’ясувати адресу найближчої лікарні;
▪️ лікарю, до якого ви прийдете, за можливості надати документи, що підтверджують особу: паспорт або довідку переселенця.
Також внутрішньо переміщені особи можуть знайти лікаря й отримати його консультацію онлайн:
▪️ у медичному чат-боті «Турбота»;
▪️ у додатку або на сайті «Doctor Online».
Сімейний лікар має надати такі послуги:
▪️ спостерігати за вашим станом здоров’я;
▪️ провести діагностику та призначити лікування;
▪️ провести базові тести й аналізи;
▪️ скерувати до лікарів вузької спеціалізації чи на обстеження;
▪️ організувати паліативну допомогу;
▪️ виписати рецепти за програмою «Доступні ліки» й інсулін;
▪️ направити на щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень.
Переселенцю не треба укладати нову декларацію, якщо є потреба у спеціалізованій медичній допомозі – онкологічній, кардіологічній, терапевтичній, психологічній, педіатричній тощо. Направлення до профільних лікарів надасть заклад охорони здоров’я.
Пацієнт, у випадку порушення його прав, може поскаржитися на лікаря і на місцевому рівні, і до НСЗУ:
– написати скаргу на імʼя головного лікаря чи медичного директора медзакладу про неправомірні дії фахівця;
– написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в місті або регіоні, де перебуває;
– подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;
– звернутися до контакт-центру Національної служби здоров’я України за безоплатним номером 16-77;
– зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету Міністрів України на номер 15-45.
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Телеграм, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Залишити відповідь