З 1 жовтня стартує процес призначення субсидій на опалювальний сезон, який триватиме з 1 жовтня по 30 квітня. Ця допомога охоплює витрати на опалення, газ та електроенергію. Її розраховують на період з 16 жовтня по 15 квітня.
Якщо особа вже оформляла субсидію і відповідає всім вимогам, виплату на новий сезон перепризначають автоматично. Проте в деяких випадках необхідно подавати нову заяву. Наприклад, громадянам, які отримують допомогу на скраплений газ, тверде або рідке пічне паливо. Їм раз на рік потрібно звертатися до відповідних органів.
Також нову заяву на субсидію мають подавати такі категорії сімей:
- у складі яких є особи без доходу чи сукупний середньомісячний дохід яких менший за мінімальну зарплату, тобто менше за 8 тисяч гривень. Але за винятком студентів, зареєстрованих безробітних, пенсіонерів, тих, хто отримує допомогу з інвалідності, допомогу особам, які досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсію, допомогу при народженні (усиновленні), надавачів соцдопомоги, полонених. Субсидію перепризначають автоматично, якщо за особу сплачено ЄСВ не нижче за мінімальний – тобто не менше 5280 гривень за квартал;
- які отримують субсидію за місцем проживання як внутрішньо переміщені особи;
- які мають у своєму складі задекларованих осіб або осіб, які зареєстровані, але фактично не проживають;
- які орендують житло.
Звернутися за субсидією можна трьома способами:
- Особисто – через сервісні центри Пенсійного фонду, виконкоми місцевих рад або ЦНАПи.
- Поштою – надіслати документи до органу ПФУ.
- Онлайн – через портал електронних послуг Пенсійного фонду або застосунок та портал «Дія» за наявності електронного підпису.
Основними документами для призначення субсидії є заява та декларація про доходи й витрати. Додатково можуть знадобитися інші документи. Наприклад, довідка ВПО, договір оренди, підтвердження доходів або документ про використання пічного палива.
Субсидію може оформити:
- людина, яка зареєстрована в помешканні;
- особа, яка не зареєстрована, але фактично проживає на підставі договору оренди;
- індивідуальний забудовник, якщо будинок ще не прийнятий в експлуатацію, але плату за комунальні послуги нараховують. У такому випадку до заяви потрібно додати документи, що підтверджують проживання за фактичною адресою;
- внутрішньо переміщена особа, яка не зареєстрована, але фактично живе в помешканні без укладення договору оренди. До заяви додають документи, що підтверджують проживання за фактичною адресою домогосподарства;
- неповнолітня дитина, яка залишилася без батьківської опіки, недієздатна особа працездатного віку, над якою встановлено опіку (за заявою опікуна або піклувальника).
Під час заповнення заяви виберіть зручний спосіб комунікації: телефон, електронна пошта; засоби Єдиного державного порталу електронних послуг; електронне повідомлення через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України та /або мобільний додаток ПФУ. Про рішення вам повідомлять обраним у заяві способом.
Щоб перевірити призначення субсидії, раніше можна було скористатися реєстром отримувачів субсидій на сайті Мінсоцполітики. Нині всі ці питання контролює Пенсійний фонд. Тому для перевірки призначення можна піти до територіального відділення ПФУ, або звернутися онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду.
Щоб знайти інформацію онлайн, потрібно увійти в особистий кабінет на порталі ПФУ. Для цього потрібен кваліфікований електронний підпис, який можна отримати через додатки «Дія» або Приват24. Після входу в систему перейти до розділу «Мої повідомлення», обрати вкладку «Індивідуальні повідомлення». Там вказана інформація про призначення субсидії.
Якщо людина отримала відмову в субсидії, вона має 14 днів, щоб доповнити документи або виправити дані з офіційних джерел, якщо в них виявилася помилка. Після перевірки оновлених документів Пенсійний фонд може призначити субсидію. Про нове рішення повідомлять додатково.
Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:
Facebook та Телеграм канал – Безоплатні юристи Херсон
Читайте також: За що Пенсійний фонд може оштрафувати пенсіонера
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефона +38 (095) 805 72 99.
Залишити відповідь