У грудні 2023 року в Україні стартувала програма житлових сертифікатів. За них купують нове житло замість зруйнованого під час війни. Одна з обов’язкових умов отримання компенсації – припинення права власності на знищене помешкання.
Після отримання житлового сертифіката людина має звернутися до державного реєстратора прав чи нотаріуса, щоб припинити право власності на зруйнований об’єкт.
Для цього в Єдиному державному реєстрі майна мають бути відомості про факт знищення житла. Коли такі відомості недоступні, наприклад, через окупацію, для оформлення використовують інші документи – витяг із Державного реєстру майна або акт комісійного обстеження.
Якщо в акті комісія зазначила, що помешкання потребує технічного обстеження, тоді державна реєстрація проводиться тільки за умови, що відомості про факт знищення є в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
Для припинення права власності на об’єкт треба подати:
– заяву власника чи співвласників, завірену нотаріально. Якщо майно спільно належить подружжю або колишньому подружжю, заяву підписує кожен із них, незалежно від того, що право власності зареєстроване на одного;
– документ про право власності. Крім випадків, коли це право вже зареєстроване в Державному реєстрі прав. Або коли такого документа немає – втрачений, пошкоджений чи зіпсований.
Адміністративний збір за державну реєстрацію становить 300 гривень.
Загальний строк реєстрації – п’ять робочих днів.
Читайте також: Уряд вніс зміни у порядок отримання компенсації за знищене житло
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефона +38 095 805 72 99.
Залишити відповідь