Цьогоріч, щоб вийти на пенсію у 60 треба мати 32 роки страхового стажу. І вимоги до тривалості стажу зростатимуть до 2028-го. Однак багато хто досі плутає трудовий та страховий стаж. У Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області пояснили ключові відмінності між цими поняттями та чому страховий стаж став вирішальним чинником для отримання пенсії.
До 1 січня 2004 року основним критерієм для призначення пенсії був трудовий стаж — період офіційної роботи особи на підприємствах, в установах або організаціях. До нього зараховували окремі «непрацюючі» періоди, прирівняні до роботи: навчання, служба в армії, догляд за дитиною тощо.
Ситуація кардинально змінилася після ухвалення Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV від 09.07.2003. Тоді запровадили поняття страхового стажу — періоду, протягом якого за людину сплачуються страхові внески до Пенсійного фонду. Їх розмір має бути не менший за встановлений мінімум.
Головна різниця — у фінансовому забезпеченні внесків. Якщо раніше достатньо було просто працювати, то тепер критично важливо, щоб роботодавець сплачував внески. Для цього кожному працівнику заведено персональний обліковий запис, у якому фіксуються зарплата й суми сплаченого.
«Пенсійний стаж фактично дорівнює страховому стажу, адже саме він визначає право людини на пенсію та її розмір», — зазначають у ПФУ.
Страховий стаж впливає на:
- право виходу на пенсію
- розмір пенсії
- величину лікарняних виплат
- суму допомоги по безробіттю
- наявність пільг для окремих категорій працівників.
Для підтвердження стажу, набутого до 2004 року, досі використовують традиційні трудові книжки. Водночас із 10 червня 2021 року, відповідно до Закону № 1217-ІХ, в Україні поступово впроваджується електронний облік трудової діяльності. Це дозволяє автоматизовано відслідковувати інформацію про стаж та сплачені внески.
Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:
Фейсбук та телеграм-канал Безоплатні юристи Херсон
Читайте також: Як перевірити стаж та сплату страхових внесків
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефону +38 (095) 805 72 99.
Залишити відповідь