З 25 червня 2025 року у Міжнародному реєстрі збитків з’явилася категорія заяв «Втрата доступу та контролю над нерухомим майном на тимчасово окупованих територіях». Подати таку заяву можна онлайн через портал «Дія», повідомили в команді державного сервісу.
Новий функціонал доступний власникам і співвласникам житлової або нежитлової нерухомості, яка залишилася на окупованих Росією територіях.
Що означає «втрата доступу та контролю»?
На порталі пояснюють: ідеться про ситуацію, коли власник не має фізичного доступу до майна й не може ним користуватися, оскільки будь-яка взаємодія з окупаційною владою або підконтрольними їй структурами вимагає співпраці з державою-агресором. Це може включати примусове виселення, неможливість в’їзду до об’єкта або втрату реального права розпоряджатися майном.
Як подати заяву?
Процес максимально спрощений і безплатний:
- Авторизуйтесь або зареєструйтеся на порталі «Дія» за допомогою електронного підпису.
- Заповніть заяву А3.6 «Втрата доступу або контролю над нерухомим майном на тимчасово окупованих територіях». Частина даних підтягнеться автоматично з реєстрів. Якщо майно не зареєстроване, додайте документи, що підтверджують право власності (наприклад, договір купівлі-продажу, спадкове свідоцтво тощо), обставини втрати контролю та відповідні докази. Зазначте бажану суму компенсації.
- Якщо об’єкт має співвласників, кожен із них має подати заяву окремо.
- Підпишіть заяву електронним цифровим підписом і надішліть її.
Також можуть знадобитися:
- документи про оцінку майна (якщо проводилася раніше)
- довідки або договори, що підтверджують витрати на обслуговування чи ремонт (за наявності)
- документ про інше громадянство (за наявності)
- підтвердження належності особи до певної підгрупи (наприклад, військові, медики, працівники критичної інфраструктури).
Заявки автоматично відправлятимуться до Міжнародного реєстру збитків. Їх розглядатиме Компенсаційна комісія, яку Україна створює у співпраці з міжнародними партнерами.
Повідомлення про розгляд заяв надходитимуть у розділ «Зверніть увагу» в електронному кабінеті громадянина та на електронну пошту заявника.
Підписуйтесь на наші сторінки у соціальних мережах:
Фейсбук та телеграм-канал Безоплатні юристи Херсон
Читайте також: «Дія» надсилатиме сповіщення про виписку з житла
Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.
Електронна адреса: [email protected] або чат-бот на сайті.
Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефону +38 (095) 805 72 99.
Залишити відповідь