Що робити у разі втрати паспорта

Що робити у разі втрати паспорта

Джавеліна БайрактарДжавеліна Байрактар
Джавеліна Байрактар

Паспорт  – це документ, що підтверджує громадянство та визначає приналежність особи до держави. В Україні такими документами є внутрішній паспорт громадянина України – ID-картка або книжечка зразка 1994 року, а також закордонний паспорт. 

Паспорт громадянина України посвідчує особу та підтверджує українське громадянство. Його має отримати кожен громадянин, який досяг 14 років. 

Паспорт оформляють особам:

  • які не досягли 18-річного віку, на чотири роки;
  • особам, які досягли 18, на кожні десять років.

У разі втрати або викрадення паспорта людині видають новий.

Якщо паспорт громадянина України загубився, особі потрібно звернутися із заявою про втрату паспорту до поліції й отримати витяг із Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Для оформлення нового паспорта треба особисто звернутися до:

  •  підрозділу Державної міграційної служби України;
  • центру надання адміністративних послуг;
  • центру обслуговування громадян «Паспортний сервіс».

Оформити новий паспорт можна за місцем звернення особи на підконтрольних Україні територіях.

Для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки особа подає такі документи:

  • заява про втрату паспорта зразок;
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань – у разі викрадення документа;
  • документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від сплати;
  • довідку органу реєстрації встановленого зразка про місце проживання, за наявності.

Для відновлення паспорта можуть також знадобитися:

  • довідка про присвоєння номера платника податків. Або повідомлення про відмову від нього – для осіб, які через релігійні переконання відмовилися прийняти цей номер;
  • якщо є неповнолітні діти – свідоцтва про їх народження;
  • свідоцтво про шлюб або його розірвання, за наявності;
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи – для ВПО;
  • для особи, яка не може пересуватися у зв’язку з тривалим розладом здоров’я – одна фотокартка розміром 10 х 15 сантиметрів. Її зісканують і внесуть у систему зацифрований образ обличчя;
  • для бездомних осіб – посвідчення про взяття на облік бездомних осіб;
  • для людей, особу яких не встановлено за результатами відповідної процедури – рішення суду про встановлення особи.

Якщо людину не ідентифіковано, проводять процедуру встановлення особи, строк якої не перевищує двох місяців. Якщо за цей час встановити особу неможливо, суд має ухвалити рішення про встановлення факту, що має юридичне значення, для видачі документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.

Читайте також:  Як оформити тимчасові посвідчення в окупації або  Які документи посвідчують особу 

Отримати безоплатну правову або юридичну консультацію фахівців громадської приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» можна за телефонами: +38 (066) 790 90 21 (Telegram, Viber, Signal, WhatsApp) щодня з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.

Електронна адреса: [email protected]  або чат-бот на сайті.

Задля безпеки та зручності клієнтів особистий прийом у Херсоні проводиться виключно за попереднім записом за номером телефона +38 (095) 805 72 99.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Схожi новини